Een kleine ruimte, een grote boodschap
Een warm gebaar uit Asse voor De Warmste Week
Jeroen Vrijders uit Asse voerde een opvallende actie voor De Warmste Week door zichzelf 24 uur lang op te sluiten op het toilet.
Met deze ludieke stunt wilde hij aandacht vragen voor de ziekte van Crohn, waaraan zijn vrouw lijdt. Omdat zij dagelijks veel tijd op het toilet doorbrengt en het onzichtbare lijden vaak wordt onderschat, wilde Jeroen begrip en steun creëren. Ondanks de lange duur verveelde hij zich naar eigen zeggen niet en kreeg hij veel aandacht voor zijn boodschap.
Jeroen gaf toe dat de actie niet comfortabel was: hij sliep op een yogamat op de vloer, maar verveelde zich nauwelijks en kreeg zelfs veel bezoek en aandacht. Zijn ludieke actie werd enthousiast onthaald door zijn omgeving en door uitdagingen van kijkers en luisteraars hield hij de 24 uur gevuld. De actie was bovendien succesvol, met een opbrengst van 2.200 euro voor het goede doel.


